Kjøpsvilkår
1. Generelt
1.1 Disse generelle vilkårene («vilkårene») gjelder mellom Pen Store Norge, org.nr. 920 494 676 («Pen Store») og deg som gjør en bestilling fra oss via www.penstore.no («nettstedet»). Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Pen Store står oppført på nettstedet. Vilkårene gjelder kun for deg som er forbruker og som gjennomfører bestillingen og dermed kjøper en vare av oss via nettstedet.
1.2 I tillegg til vilkårene, gjelder også Pen Stores personvernerklæring, som du kan finne her: penstore.no/no/personvernerklaring. I denne erklæringen kan du lese om hvordan vi behandler personopplysningene dine når du handler hos oss.
1.3 Vi kan når som helst endre disse vilkårene, men endringene som du godkjente på det tidspunktet du gjorde et kjøp, gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil stå oppført i den nyligst publiserte versjonen av vilkårene på nettstedet. Endringene trer i kraft fra det øyeblikket du aksepterer vilkårene, det vil si i forbindelse med at du gjør et nytt kjøp.
2. Avtale og bestilling
2.1 For å kunne gjennomføre et kjøp via nettstedet, må du akseptere vilkårene. Du som gjennomfører et kjøp må være over 18 år, og ikke være under vergemål. Hvis du er under 18 år, må du ha samtykke fra dine foresatte for å bestille varer hos oss.
2.2 Når du har kjøpt noe via nettstedet, sender vi deg en ordrebekreftelse så fort som mulig via e-post. Når ordrebekreftelsen er sendt, inngår du og Pen Store en kjøpsavtale. Vi oppfordrer deg til å ta vare på ordrebekreftelsen for eventuell senere kontakt med kundetjenesten.
2.3 Vi forbeholder oss retten til å avslå en bestilling, for eksempel hvis du har oppgitt feilaktige opplysninger, hvis du ikke oppfyller vilkårene i punkt 2.1, eller hvis bestillingen ikke kan oppfylles fordi aktuell(e) vare(r) er utsolgt.
3. Produktinformasjon mm.
3.1 Vi reserverer oss mot at varer kan komme til å være utsolgt, og mot eventuelle bilde- eller skrivefeil på nettstedet, i annonser eller i annet markedsføringsmateriale samt produktbeskrivelser. Pen Store forbeholder seg retten til å korrigere slike eventuelle feil, til å endre eller oppdatere informasjonen på nettstedet og å gjøre fortløpende produktendringer og forbedringer på nettstedet.
3.2 Bilder på nettstedet som viser produkter, i annonser og annet markedsføringsmateriale, skal utelukkende anses som illustrasjoner, og ikke som en spesifikasjon over produktets egenskaper, funksjoner, opphav eller som en garanti. Pen Store har ikke ansvar for informasjon på nettstedet som kommer fra en tredjepart.
3.3 Innholdet på nettstedet er beskyttet av opphavsrett. Produktnavn og logoer kan også være beskyttet av varemerkerett eller i henhold til lovgivning innen markedsrett. Dette betyr at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at skriftlig samtykke har blitt gitt på forhånd av Pen Store eller linsensgiverne.
4. Priser og betaling
4.1 Ved bestilling gjelder de prisene som bli oppgitt på nettstedet ved tidspunktet for bestillingen, med mindre annet har blitt uttrykkelig avtalt eller hvis omstendighetene helt tydelig tilsier noe annet. Samtlige priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer gjeldende mva. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter; disse oppgis separat. Totalprisen for bestillingen vises før du fullfører bestillingen og i ordrebekreftelsen.
4.2 Pen Store streber etter at nettstedet skal inneholde korrekt informasjon i størst mulig grad. Vi reserverer oss like vel mot at nettstedet kan inneholde skrivefeil og feilaktige priser, og vi er ikke bundet av priser som du innser eller burde ha innsett at var feilaktige. Hvis en feilaktig pris oppgis ved et bestilt produkt, vil vi gi deg beskjed og vente på eventuell godkjenning av den korrigerte prisen før bestillingen godkjennes.
4.3 I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.
Velger du å betale med kort, Vipps eller direkte bankbetaling, reserveres kun beløpet. Beløpet blir ikke trukket før bestillingen din er sendt og du har mottatt leveringsbekreftelse.
Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf og https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_NO.pdf.
På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.
5. Kampanjer, rabattkoder og andre tilbud
5.1 Pen Store kan fra tid til annen gjennomføre kampanjer, rabattkoder og andre tilbud for ulike produkter («tilbud»). For produkter som dekkes av slike tilbud, gjelder den nedsatte prisen eller betingelsene under den begrensede perioden som oppgis i forbindelse med det aktuelle tilbudet, eller så langt lageret rekker. Utenom dette gjelder disse vilkårene.
5.2 Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre annet blir uttrykkelig oppgitt. Når tilbudet er avsluttet eller opphører, gjelder disse vilkårene i sin helhet for de produktene som tidligere ble dekket av tilbudet.
6. Levering
6.1 Bestilte produkter leveres til deg i henhold til det leveringsalternativet du har valgt. Du finner mer informasjon om hvilke leveringsalternativ vi tilbyr på nettstedet. Merk at det kan forekomme begrensninger i de ulike alternativene.
6.2 Det vil bli lagt til fraktkostnader i bestillingen, med mindre annet blir uttrykkelig nevnt i forbindelse med bestillingen.
6.3 Leveringstiden kan variere avhengig av hvilket alternativ du velger. Den forventede leveringstiden oppgis på nettstedet, og vil vises under bestillingsprosessen og i ordrebekreftelsen.
6.4 Med mindre annet er spesielt avtalt, skal leveringen skje innen 30 dager fra det tidspunktet Pen Store bekrefter bestillingen skriftlig gjennom ordrebekreftelsen. Merk at leveringstidene er et anslag, og at det kan forekomme avvik fra disse.
6.5 Du vil motta et varsel før leveringen som viser hvor og når bestillingen kan hentes eller tas imot. Du har ansvaret for at du mottar eller henter bestillingen innen tiden som oppgis i varselet. Ved uuthentede bestillinger, har forbeholder vi oss retten til å ta ut en avgift på 200 kroner for behandlingskostnadene for bestillingen samt for returfrakten til oss.
1.1 Disse generelle vilkårene («vilkårene») gjelder mellom Pen Store Norge, org.nr. 920 494 676 («Pen Store») og deg som gjør en bestilling fra oss via www.penstore.no («nettstedet»). Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om Pen Store står oppført på nettstedet. Vilkårene gjelder kun for deg som er forbruker og som gjennomfører bestillingen og dermed kjøper en vare av oss via nettstedet.
1.2 I tillegg til vilkårene, gjelder også Pen Stores personvernerklæring, som du kan finne her: penstore.no/no/personvernerklaring. I denne erklæringen kan du lese om hvordan vi behandler personopplysningene dine når du handler hos oss.
1.3 Vi kan når som helst endre disse vilkårene, men endringene som du godkjente på det tidspunktet du gjorde et kjøp, gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil stå oppført i den nyligst publiserte versjonen av vilkårene på nettstedet. Endringene trer i kraft fra det øyeblikket du aksepterer vilkårene, det vil si i forbindelse med at du gjør et nytt kjøp.
2. Avtale og bestilling
2.1 For å kunne gjennomføre et kjøp via nettstedet, må du akseptere vilkårene. Du som gjennomfører et kjøp må være over 18 år, og ikke være under vergemål. Hvis du er under 18 år, må du ha samtykke fra dine foresatte for å bestille varer hos oss.
2.2 Når du har kjøpt noe via nettstedet, sender vi deg en ordrebekreftelse så fort som mulig via e-post. Når ordrebekreftelsen er sendt, inngår du og Pen Store en kjøpsavtale. Vi oppfordrer deg til å ta vare på ordrebekreftelsen for eventuell senere kontakt med kundetjenesten.
2.3 Vi forbeholder oss retten til å avslå en bestilling, for eksempel hvis du har oppgitt feilaktige opplysninger, hvis du ikke oppfyller vilkårene i punkt 2.1, eller hvis bestillingen ikke kan oppfylles fordi aktuell(e) vare(r) er utsolgt.
3. Produktinformasjon mm.
3.1 Vi reserverer oss mot at varer kan komme til å være utsolgt, og mot eventuelle bilde- eller skrivefeil på nettstedet, i annonser eller i annet markedsføringsmateriale samt produktbeskrivelser. Pen Store forbeholder seg retten til å korrigere slike eventuelle feil, til å endre eller oppdatere informasjonen på nettstedet og å gjøre fortløpende produktendringer og forbedringer på nettstedet.
3.2 Bilder på nettstedet som viser produkter, i annonser og annet markedsføringsmateriale, skal utelukkende anses som illustrasjoner, og ikke som en spesifikasjon over produktets egenskaper, funksjoner, opphav eller som en garanti. Pen Store har ikke ansvar for informasjon på nettstedet som kommer fra en tredjepart.
3.3 Innholdet på nettstedet er beskyttet av opphavsrett. Produktnavn og logoer kan også være beskyttet av varemerkerett eller i henhold til lovgivning innen markedsrett. Dette betyr at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at skriftlig samtykke har blitt gitt på forhånd av Pen Store eller linsensgiverne.
4. Priser og betaling
4.1 Ved bestilling gjelder de prisene som bli oppgitt på nettstedet ved tidspunktet for bestillingen, med mindre annet har blitt uttrykkelig avtalt eller hvis omstendighetene helt tydelig tilsier noe annet. Samtlige priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer gjeldende mva. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter; disse oppgis separat. Totalprisen for bestillingen vises før du fullfører bestillingen og i ordrebekreftelsen.
4.2 Pen Store streber etter at nettstedet skal inneholde korrekt informasjon i størst mulig grad. Vi reserverer oss like vel mot at nettstedet kan inneholde skrivefeil og feilaktige priser, og vi er ikke bundet av priser som du innser eller burde ha innsett at var feilaktige. Hvis en feilaktig pris oppgis ved et bestilt produkt, vil vi gi deg beskjed og vente på eventuell godkjenning av den korrigerte prisen før bestillingen godkjennes.
4.3 I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.
Velger du å betale med kort, Vipps eller direkte bankbetaling, reserveres kun beløpet. Beløpet blir ikke trukket før bestillingen din er sendt og du har mottatt leveringsbekreftelse.
Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf og https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_NO.pdf.
På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.
5. Kampanjer, rabattkoder og andre tilbud
5.1 Pen Store kan fra tid til annen gjennomføre kampanjer, rabattkoder og andre tilbud for ulike produkter («tilbud»). For produkter som dekkes av slike tilbud, gjelder den nedsatte prisen eller betingelsene under den begrensede perioden som oppgis i forbindelse med det aktuelle tilbudet, eller så langt lageret rekker. Utenom dette gjelder disse vilkårene.
5.2 Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre annet blir uttrykkelig oppgitt. Når tilbudet er avsluttet eller opphører, gjelder disse vilkårene i sin helhet for de produktene som tidligere ble dekket av tilbudet.
6. Levering
6.1 Bestilte produkter leveres til deg i henhold til det leveringsalternativet du har valgt. Du finner mer informasjon om hvilke leveringsalternativ vi tilbyr på nettstedet. Merk at det kan forekomme begrensninger i de ulike alternativene.
6.2 Det vil bli lagt til fraktkostnader i bestillingen, med mindre annet blir uttrykkelig nevnt i forbindelse med bestillingen.
6.3 Leveringstiden kan variere avhengig av hvilket alternativ du velger. Den forventede leveringstiden oppgis på nettstedet, og vil vises under bestillingsprosessen og i ordrebekreftelsen.
6.4 Med mindre annet er spesielt avtalt, skal leveringen skje innen 30 dager fra det tidspunktet Pen Store bekrefter bestillingen skriftlig gjennom ordrebekreftelsen. Merk at leveringstidene er et anslag, og at det kan forekomme avvik fra disse.
6.5 Du vil motta et varsel før leveringen som viser hvor og når bestillingen kan hentes eller tas imot. Du har ansvaret for at du mottar eller henter bestillingen innen tiden som oppgis i varselet. Ved uuthentede bestillinger, har forbeholder vi oss retten til å ta ut en avgift på 200 kroner for behandlingskostnadene for bestillingen samt for returfrakten til oss.
7. Angrerett
7.1 Når du kjøper produkter via nettstedet, har du rett til å angre bestillingen innen 14 dager uten å måtte oppgi en grunn, med unntak av det som nevnes under. Hvis du vil bruke angreretten din, skal du gi oss beskjed innen 14 dager fra det tidspunktet du tok imot det bestilte produktet («angrefristen»). Pen Store Plus-medlemmer har 90 dagers åpent kjøp i stedet for 14 dager.
7.2 Når du kjøper et produkt via nettstedet, har du rett til å åpne forpakningen og undersøke produktet i den grad som trengs for å bedømme om du er fornøyd med det. Hvis produktet håndteres i en større grad enn det som er nødvendig for å fastslå egenskapene eller funksjonene, forbeholder Pen Store seg retten til å gjøre et fradrag for verdireduksjon på det beløpet som skal tilbakebetales til deg. Fradragets størrelse tilsvarer produktets verdireduksjon sammenlignet med produktets opprinnelige verdi.
7.3 Vennligst merk at enkelte produkter ikke dekkes av angreretten. Angreretten gjelder for eksempel ikke for varer som har blitt produsert i henhold til dine instruksjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg på andre måter.
7.4 Hvis du bruke angreretten din, må du sende en klar og tydelig beskjed til Pen Store før angrefristen går ut. For å gjøre behandlingen enklere, bør beskjeden inneholde navn, adresse, ordrenummer, ordredato, e-postadresse og hvilke produkter du angrer på dersom bestillingen inneholder flere produkter. Beskjeden kan sendes via e-post eller til adressen som oppgis på nettstedet.
7.5 Produkter skal sendes til oss uten unødvendige forsinkelser, og i alle fall innen 14 dager etter den dagen du ga oss beskjed om beslutningen din om å si opp avtalen. Angrefristen vil anses å være overholdt dersom du sender varene innen disse 14 dagene. Når du returnerer produkter som dekkes av angreretten, har du ansvaret for tilstanden til det returnerte produktet, fra det øyeblikket du tar imot produktet til vi mottar det. Vi anbefaler derfor at produktet sendes i originalforpakningen, at det pakkes godt inn og at det sendes med sporing. Med mindre noe annet oppgis uttrykkelig i forbindelse med bestillingen, skal du også betale kostnaden for returfrakten.
7.6 Hvis du angrer på et kjøp, vil vi betale tilbake alle innbetalingene vi har fått fra deg, inkludert leveringskostandene (men dette inkluderer ikke ekstra leveringskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste standardleveringen vi tilbyr). Tilbakebetalingen vil skje uten unødvendige forsinkelser, og i alle fall innen 14 dager fra og med den dagen vi ble varslet om beslutningen din om å angre på kjøpet. Tilbakebetalingen vil skje via den betalingsmåten som du valgte ved bestillingen, med mindre vi uttrykkelig har avtalt noe annet. Tilbakebetalingen vil uansett ikke koste deg noe. Vi vil vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen fra deg eller til du har sendt et bevis på at du har sendt varen tilbake, avhengig av hva som inntreffer først.
8. Reklamasjon
8.1 Når du kjøper noe via nettstedet, har du alltid rett til å reklamere produktet ditt innen tre år fra den dagen du tok imot produktet. Hvis du ønsker å klage på en feil i produktet, skal du kontakte Pen Store så fort som mulig etter at feilen ble oppdaget. For at reklamasjonen skal være gyldig, må den gjøres innen rimelig tid etter at du merket eller burde ha merket feilen. En reklamasjon som gjøres innen to måneder fra da feilen ble oppdaget, ansees alltid for å være innen rimelig tid.
8.2 Vi anbefaler at du undersøker produktene når du mottar dem, og at du rapporterer eventuelle skader på emballasjen direkte til transportøren eller utleveringsstedet samt at du registrerer skadene i forsendelsesdokumentene.
8.3 Hvis du vil reklamere et produkt, er du velkommen til å ta kontakt med kundetjenesten vår på telefon, +468-515 10 250, eller e-post, kontakt@penstore.se, for nærmere instruksjoner om reklamasjonen. Du har ansvaret for tilstanden til det returnerte produktet fra det tidspunktet du tar imot produktet til Pen Store mottar det. Vi anbefaler derfor at produktet sendes i originalforpakningen, at det pakkes godt inn og at det sendes med sporing. Pen Store vil ikke hente produkter som returneres med postoppkrav eller etterkrav.
8.4 Når Pen Store har mottatt det reklamerte produktet og konstatert at reklamasjonen er gyldig, vil vi gi deg en erstatning i henhold til gjeldende lovverk. Det betyr at feilen vil bli rettet eller at vi vil bytte ut det feilaktige produktet med et nytt. Hvis dette ikke er mulig, eller hvis Pen Store anser det som mer kostnadseffektivt, kan Pen Store velge å tilbakebetale beløpet du betalte for bestillingen, inkludert returkostnaden. Merk at Pen Store forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke har feil i henhold til gjeldende lovverk, og at Pen Store i slike tilfeller ikke betaler tilbake eventuelle utlegg for returfrakten.
9. Force Majeure
9.1 Hvis Pen Store sin evne til å oppfylle forpliktelsene sine blir betydelig hemmet som følge av omstendigheter utenfor Pen Store sin kontroll, som for eksempel ved krig eller naturkatastrofer, vil dette utgjøre et grunnlag som fritar Pen Store fra plikten til å betale erstatning og andre sanksjoner. Oppheving av avtalen kan likevel skje i henhold til lovgivning innen forbrukervern.
10. Gjeldende lov og tvister
10.1 Hvis du har spørsmål om reklamasjoner, angreretten eller andre spørsmål angående bestillingen din, er du velkommen til å ta kontakt med Pen Store på telefon, +468-515 10 250 eller e-post, kontakt@penstore.se.
10.2 Du som forbruker kan også henvende deg til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no/kontakt-oss. Ved eventuelle tvister, følger Pen Store anbefalingene fra Forbrukerrådet. Som forbruker har du også muligheten til å klage via EUs nettbaserte plattform for løsning av tvister. Du finner denne via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
7.1 Når du kjøper produkter via nettstedet, har du rett til å angre bestillingen innen 14 dager uten å måtte oppgi en grunn, med unntak av det som nevnes under. Hvis du vil bruke angreretten din, skal du gi oss beskjed innen 14 dager fra det tidspunktet du tok imot det bestilte produktet («angrefristen»). Pen Store Plus-medlemmer har 90 dagers åpent kjøp i stedet for 14 dager.
7.2 Når du kjøper et produkt via nettstedet, har du rett til å åpne forpakningen og undersøke produktet i den grad som trengs for å bedømme om du er fornøyd med det. Hvis produktet håndteres i en større grad enn det som er nødvendig for å fastslå egenskapene eller funksjonene, forbeholder Pen Store seg retten til å gjøre et fradrag for verdireduksjon på det beløpet som skal tilbakebetales til deg. Fradragets størrelse tilsvarer produktets verdireduksjon sammenlignet med produktets opprinnelige verdi.
7.3 Vennligst merk at enkelte produkter ikke dekkes av angreretten. Angreretten gjelder for eksempel ikke for varer som har blitt produsert i henhold til dine instruksjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg på andre måter.
7.4 Hvis du bruke angreretten din, må du sende en klar og tydelig beskjed til Pen Store før angrefristen går ut. For å gjøre behandlingen enklere, bør beskjeden inneholde navn, adresse, ordrenummer, ordredato, e-postadresse og hvilke produkter du angrer på dersom bestillingen inneholder flere produkter. Beskjeden kan sendes via e-post eller til adressen som oppgis på nettstedet.
7.5 Produkter skal sendes til oss uten unødvendige forsinkelser, og i alle fall innen 14 dager etter den dagen du ga oss beskjed om beslutningen din om å si opp avtalen. Angrefristen vil anses å være overholdt dersom du sender varene innen disse 14 dagene. Når du returnerer produkter som dekkes av angreretten, har du ansvaret for tilstanden til det returnerte produktet, fra det øyeblikket du tar imot produktet til vi mottar det. Vi anbefaler derfor at produktet sendes i originalforpakningen, at det pakkes godt inn og at det sendes med sporing. Med mindre noe annet oppgis uttrykkelig i forbindelse med bestillingen, skal du også betale kostnaden for returfrakten.
7.6 Hvis du angrer på et kjøp, vil vi betale tilbake alle innbetalingene vi har fått fra deg, inkludert leveringskostandene (men dette inkluderer ikke ekstra leveringskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste standardleveringen vi tilbyr). Tilbakebetalingen vil skje uten unødvendige forsinkelser, og i alle fall innen 14 dager fra og med den dagen vi ble varslet om beslutningen din om å angre på kjøpet. Tilbakebetalingen vil skje via den betalingsmåten som du valgte ved bestillingen, med mindre vi uttrykkelig har avtalt noe annet. Tilbakebetalingen vil uansett ikke koste deg noe. Vi vil vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen fra deg eller til du har sendt et bevis på at du har sendt varen tilbake, avhengig av hva som inntreffer først.
8. Reklamasjon
8.1 Når du kjøper noe via nettstedet, har du alltid rett til å reklamere produktet ditt innen tre år fra den dagen du tok imot produktet. Hvis du ønsker å klage på en feil i produktet, skal du kontakte Pen Store så fort som mulig etter at feilen ble oppdaget. For at reklamasjonen skal være gyldig, må den gjøres innen rimelig tid etter at du merket eller burde ha merket feilen. En reklamasjon som gjøres innen to måneder fra da feilen ble oppdaget, ansees alltid for å være innen rimelig tid.
8.2 Vi anbefaler at du undersøker produktene når du mottar dem, og at du rapporterer eventuelle skader på emballasjen direkte til transportøren eller utleveringsstedet samt at du registrerer skadene i forsendelsesdokumentene.
8.3 Hvis du vil reklamere et produkt, er du velkommen til å ta kontakt med kundetjenesten vår på telefon, +468-515 10 250, eller e-post, kontakt@penstore.se, for nærmere instruksjoner om reklamasjonen. Du har ansvaret for tilstanden til det returnerte produktet fra det tidspunktet du tar imot produktet til Pen Store mottar det. Vi anbefaler derfor at produktet sendes i originalforpakningen, at det pakkes godt inn og at det sendes med sporing. Pen Store vil ikke hente produkter som returneres med postoppkrav eller etterkrav.
8.4 Når Pen Store har mottatt det reklamerte produktet og konstatert at reklamasjonen er gyldig, vil vi gi deg en erstatning i henhold til gjeldende lovverk. Det betyr at feilen vil bli rettet eller at vi vil bytte ut det feilaktige produktet med et nytt. Hvis dette ikke er mulig, eller hvis Pen Store anser det som mer kostnadseffektivt, kan Pen Store velge å tilbakebetale beløpet du betalte for bestillingen, inkludert returkostnaden. Merk at Pen Store forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke har feil i henhold til gjeldende lovverk, og at Pen Store i slike tilfeller ikke betaler tilbake eventuelle utlegg for returfrakten.
9. Force Majeure
9.1 Hvis Pen Store sin evne til å oppfylle forpliktelsene sine blir betydelig hemmet som følge av omstendigheter utenfor Pen Store sin kontroll, som for eksempel ved krig eller naturkatastrofer, vil dette utgjøre et grunnlag som fritar Pen Store fra plikten til å betale erstatning og andre sanksjoner. Oppheving av avtalen kan likevel skje i henhold til lovgivning innen forbrukervern.
10. Gjeldende lov og tvister
10.1 Hvis du har spørsmål om reklamasjoner, angreretten eller andre spørsmål angående bestillingen din, er du velkommen til å ta kontakt med Pen Store på telefon, +468-515 10 250 eller e-post, kontakt@penstore.se.
10.2 Du som forbruker kan også henvende deg til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no/kontakt-oss. Ved eventuelle tvister, følger Pen Store anbefalingene fra Forbrukerrådet. Som forbruker har du også muligheten til å klage via EUs nettbaserte plattform for løsning av tvister. Du finner denne via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
______________________________________________
Disse generelle kjøpsvilkårene for forbrukeren ble bestemt den 4 april 2024.