Spørsmål og svar
Levering
- Hvordan sendes ordren min?
Vi bruker Posten Norge/Bring for transport av varene våre.
Posten Pakke:
Levering til hentested. Hentemelding på sms, e-post eller i app. Vennligst vær oppmerksom på at hvis du bor på en øy, mindre by, i Nord-Norge eller på annen sparsomt bebygd sted, kan det være langt til nærmeste hentested.
Posten Hjemlevering:
Pakken levert hjem på døren. SMS når pakken er på vei. Pakkene leveres mellom kl. 8-17 eller 17-21, basert på hvor i landet man bor. - Hvor mye koster frakten?
Posten Pakke: 49 kr.
Fri frakt på bestillinger over 549 kr.
Posten Pakke Prio: 69 kr.
49 kr på bestillinger over 549 kr.
Posten Hjemlevering: 79 kr. - Når får jeg bestillingen min?
Normal leveringstid er 2-5 hverdage. Prio 1-4 hverdage.
Bestillingsspørsmål
- Hvor kan jeg få svar på produktspørsmål?
Vi vet ikke alt, men vi vet mye. Så hvis du har spørsmål, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice!
- Tillkommer MVA/moms eller toll på varer jeg kjøper hos dere?
Det tilkommer ingen kostnader. Norsk MVA/moms er inkludert og toll tillkommer ikke. Registrering i Merverdiavgiftsregisteret: Pen Store Norge, 920494676MVA.
- Kan jeg bestille via e-post/telefon?
Vi kan dessverre ikke motta bestillinger over telefon eller e-post. Vennligst legg inn bestillingen på hjemmesiden vår.
- Leverer dere til Jan Mayen og Svalbard?
Nei, vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen eller Svalbard.
- Kan jeg bestille til utlandet?
Fra PenStore.no kan du kun bestille til Norge (dessverre ikke til Jan Mayen og Svalbard). På pen.store finner du de andre landene hvor vi har butikk.
Betaling
- Hvilke betalingsmåter tilbyr dere?
Faktura:
Få varene hjem til deg før du betaler. Fakturaen sendes via e-post så snart forsendelsen sendes fra vårt lager. Betal innen 30 dager. Faktura +19 kr.
Kortbetaling:
Betaling med VISA eller MasterCard. Det er avgiftsfritt å betale med kort.
Bankbetaling:
Trustly bankbetaling. Det er avgiftsfritt å betale med Trustly.
Vipps:
Betaling med Vipps. Det er avgiftsfritt å betale med Vipps. - Jeg har valgt å betale med faktura. Når vil jeg motta den?
Walley-fakturaen din blir sendt på e-post innen en dag etter at bestillingen er sendt. Har du mistet eller ikke mottatt fakturaen din? Logg inn på my.walley.no og last ned en kopi av fakturaen. Du kan også administrere kjøpet ditt i Walley-appen.
- Hvorfor kan jeg ikke velge faktura som betalingsmåte?
Årsaken kan være din personlige kredittgrense hos Walley, eller det kan være noe annet som må justeres. Ofte kan det løses. Kontakt Walley på e-post hello@walley.no eller telefon 22 41 14 55, så hjelper de deg videre!
- Hvorfor blir jeg bedt om å oppgi personnummeret mitt i kassen?
Når du oppgir personnummeret ditt, hentes folkeregistreringsadressen din automatisk. Hvis du ikke ønsker å oppgi personnummeret ditt, kan du i stedet velge å oppgi adressen manuelt.
Hvis du ønsker å betale med faktura eller delbetaling, må du oppgi personnummer for at Walley skal kunne foreta en kredittvurdering.
Hvis du handler som bedriftskunde eller skole, må du oppgi personnummeret ditt. Årsaken er å forhindre svindel. - Jeg vil ikke oppgi personnummeret mitt. Kan jeg likevel handle?
Ja, absolutt. I kassen kan du velge å fylle inn leveringsadressen manuelt i stedet. Vær oppmerksom på at dette fører til at enkelte betalingsmåter ikke kan velges.
Returer og reklamasjoner
- Jeg angrer mitt kjøp, hva gjør jeg?
Du har 14 dagers angrerett fra dagen du mottok bestillingen. Dersom du angrer ditt kjøp, kontakt oss for å varsle retur og bestille returlapp. Returfrakt: 49 kr.
Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for graverte penner. - Hvordan reklamerer jeg på et defekt produkt?
Kontakt oss hvis du ønsker å reklamere på et defekt produkt. Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil, ikke normal slitasje eller aldring av produktet. Hvis du f.eks. har en blekkpatron som du mener ikke har holdt lenge nok, omfattes dette vanligvis ikke av reklamasjonsretten. Avhengig av produkt har du rett til å reklamere på et produkt i opptil 2-5 år etter kjøpet, og du må kontakte oss innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
Send oss en e-post med ditt ordrenummer, en beskrivelse av feilen og et bilde av produktet. Det er viktig at du ikke kaster produktet før reklamasjonen er behandlet, det kan hende vi må ta det i retur. Kontakt vår kundeservice her. - Kan jeg bytte et produkt?
Det er dessverre ikke mulig å bytte et produkt mot et annet. Men hvis du gjør det innen angrefristen, kan du returnere det produktet du ikke vil ha, og legge inn en ny bestilling av det du foretrekker.
Tilbud
- Har dere noen kampanjer eller tilbud?
Vi har alltid gode tilbud! Sjekk forsiden vår for aktuelle kampanjer, og gå ikke glipp av Pen Store Outlet. Bli gratis medlem av Pen Store Plus for å sikre at du ikke går glipp av noen rabatter. Du kan registrere deg nederst på siden, eller i kassen når du bestiller.
- Hvordan fungerer rabattkoder?
Hvis du er Pen Store Plus-medlem, kan du noen ganger få en unik medlemsrabatt. Oppgi rabattkoden i kassen i feltet "Verdikode". Rabattkoder kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter.
Vil du bli Pen Store Plus-medlem gratis? Registrer deg nederst på siden!
Øvrige spørsmål
- Er Pen Store en norsk butikk?
PenStore.no drives av Pen Store Norge, en avdeling til det svenske foretaket Pen Store Sthlm AB. Norsk MVA/moms er inkludert og toll tillkommer ikke.
Vi finns online i Norge, Sverige, Danmark, Finland og i øvrige Europa, men har også en fysisk butikk i Stockholm.
Pen Store Norge
Organisasjonsnummer: 920 494 676
Pen Store er MVA-registrert i Norge. - Kan man gravere et navn på pennen?
En personlig penn er en flott gave til deg selv eller noen andre. Vi tilbyr personlig lasergravering på et bredt utvalg av penner i ulike prisklasser. Se alle penner med gravering her.
Les mer om gravering her. - Selger dere gavekort?
Nei, vi selger dessverre ikke gavekort.